Äntligen är tiden i hoodsen över!

Tänkte kasta in några ord här innan jag stupar ner i sängen. Helgen har varit, ja jag vet inte hur jag ska beskriva den. Men jävligt bra! Fick se att jag inte skrivit något sen förra söndagen, fyfan jag är ju ett hån för hela bloggvärlden. :) Veckan som var va fullspäckad med jobb som vanligt, and i like it! Vi har ju med spänning följt årets i särklass tuffaste test, där man testat täckning och hastighet för T2’s mobila internet. Riktigt kul & spännande!

Åter till helgen. I fredags eftermiddag rullade Norling in i sitt röda tysk kraftpaket på parkeringen utanför kontoret. Vi sprang, nästan gick iallafall, mot varann och kramades, nästan som i en film där människor i fula kjolar springer på präriern och kramas, lite Österrikiskt sådär. Härligt! Sen styrde vi mot gallerian en sväng och kom på att vi var hungriga, men hade ingen lust att sitta i gallerian en fredagkväll. Fick tips om at åka till Sumpan av min kollega Tony the beat, där ska det tydligen finnas mycket bra krogar. Men vi hittade inte ett skit, vi gav upp och drog därifrån. Vi kände inte för att häva oss in i stan heller, lantisar som vi är. Trots att det ryktas att man ska hållas sig på söder, det finns det tydligen mycket karlar som gillar lantistjejer, om det stämmer återstår att se. Vi tröttnade på att irra omkring, och bestämde oss för att bara skriva in någon förort på GPSen, vi valde omsorgsfullt Nacka. Så vi körsa stan och hamnade på Nacka forum som är ett köpcentrum. Så det blev en fredagkväll i en galleria iallafall, ja vi suger, men vi hade trevligt! Sen lullade vi runt i lite butiker och klädpaniken inför lördagen kom krypandes då varken Sandra eller jag hade något att ha på oss på den kommande utekvällen. Vi handlade lite naturgodis & frulle, vi styrde sen mot min ö. Vi lyckades hitta en parkeringsplats precis utanför mitt hus här på min ö-kant, vilket var riktig tur! Vi placerade oss i soffan, tittade på Idol (som gick helt som jag önskade :) snackade skit och gick och la oss strax efter tolv. Givetvis mös vi i min säng, det är obligatoriskt att ligga sked när man är på besök hos mig, så alla som har tänkt att komma och hälsa på vet det nu! OK? Bra att vi redde ut den biten.

På lördags morronen var jag helt borta. Vi hade stallt klockan på 9 för att komma upp i tid. Vi skulle ut till Sollentuna och sen shoppa. Jag vaknade knappt. Sandra hade hållt min telefon vid mitt öra när alarmet ringde, men jag hade inte visat något som helst tecken på att ens vara i närheten av att vakna. Jag vet. Jag suger verkligen på att vakna.

Iallafall så käkade vi frulle och drog sen mot hoodsen för att köra lite grejer därifrån. Det blev inte så mkt gjort som vi hade tänkt oss, men vi skulle ju tillbaka på söndagen med. Sen blev det att gå på stan, och vi gick och gick i varenda jäkla butik tror jag, men vi hittade fasen inget bra att ha på oss. Jättetråkigt. Tillslut hittade jag en svart klänning, skit tråkigt. Men what to do. Sandra hade med sig massa snygga kläder. Men det är ju, det man har duger ju inte. Tjejer är verkligen omständinga, och ibland, med betoning på ibland, kan jag förstå att killar tycker att tjejer är omständiga.

När vi äntligen kom hem från stan slappade vi och snackade massa skit :) Sen drack vi vin & kollade på körslaget, Sandra slingade mitt hår. Som just nu har en väldigt udda nyans, men på god väg mot rätt håll – blond. Så en slingning till på det här så kan det blir riktigt bra. Tills dess är det mkt silverschampo som gäller! Måste ju också se till att se vettig ut i håret tills på lördag då årets fest går av stapeln. Det är ett event som jag och min kollega Carl-Johan arbetat mot länge nu, och det ska bli så kul att det äntligen blir av, och jag tror det kommer bli kanon. Eller nej, jag tror inte. Jag vet faktiskt. Allt slit is about to pay off. :)

Tillbaka till lördagkvällen, när vi hade gjort oss i ordning och satte oss på bussen ringde några kollegor som var ute och meddelade att de var på Collage. Så Sandra och jag åkte dit. Vi fick köa förbannat länge, och kösystemen här, eller ja om det ens kan kallas för kösystem, fungerar inte som hemma. Men vi kom in och hade riktigt kul! När det stängde vid 3 åkte vi hem och somnade efter en riktigt kul kväll!

Söndag morgon, eller eftermiddag rättare sagt, så for vi ut mot Sollentuna för att göra ett riktigt ryck. Vi packade ner allt och lastade Sandras bil full. Jag hade en del möbler som jag inte har plats för här som skulle hem till pappa. Vi hade avvaktat lite gällande att köra hem dessa då det kanske skulle lösa sig så att pappa skulle slippa åka hit och hämta dem. Men hetsig som jag är så bestämde jag mig öfr att jag ville få bort dem direkt så jag kunde blir klar med den där -förbannade- spindelinvaderade skitlägenheten. Så jag ringde OK och bokade en minibuss typ, fast en sån som är som en lastgrej där bak. Ringde Carl-Johan och beordrade att han skulle åka med till Hasselfors under kvällen och ringde sen pappa och förberedde honom på att lasta av grejerna senare under kvällen. Sandra och jag åkte till Essingen sen och lastade av, hämtade upp Calle på Odenplan och hon släppte sen av oss vid OK i Helenelund där jag skulle hämta bilen. Jag fick då säga hejdå till denna fantastiska Sandra Norling, en otroligt fin & klok vän, och jag vill bara säga TACK FÖR ALLT! Jag löste ut bilen för 1900 spänn (!!) och brashade sen ner till min lägenhet och lastade på byråer, tvbänk, min cykel och massa skit och sen var det bara att stå på gasen mot Hasselfors! vid 22.30 var vi framme hos pappa och lastade av. Han & Janet hade gjort iordning mat åt oss så vi åt, pratade lite och begav oss sen mot huvudstaden igen vid 23-tiden. Givetvis hanns det med en sightseen i Hasselfors, självklart skulle Calle få se detta fantastiska och underbara samhälle. Calle var så exalterad över besöket att vi fick stanna i centrum och ta en bild på Hasselfors Torg-skylten. Vi drog även en sväng igenom Arboga och kollade läget på hemvägen. Vår tidsplanering var inte den bästa. Jag trodde vi skulle vara hemma ett par timmar tidigare än va det blev. Jag släppte av Calle vid Odenplan och hittade faktiskt till min Ö, mycket stolt! Dock fick jag leta parkeringsplats hur länge som helst. Var tvärfullt överallt. Tillslut tröttnade jag och gjorde en liten fuling, men jag hade tänkt åka ut till Sollentuna och fortsätta flytta grejer redan vid 5 på morronen, så jag tänkte att ingen skulle hinna märka att jag parkerat lite fult, särskillt eftersom klockan då redan var 4. Jag fick parkera ganska långt från mitt hus och gå hem till mig. Så vid 04.15 kom jag innanför dörren och kunde inte somna! Jag tänkte att jag skulle ta en kort nap bara så jag inte skulle hinna somna för djupt. Sista gången jag somnade var klockan 04.40 och jag hade klockan på 05.15. Jag kunde ju inte ens drömma om att jag skulle lyckas ta mig upp då, så klockan 9 vaknade jag med ett ryck och lite småpanik över att klockan var så mycket och att jag säkert hade fått en parkeringsböter på bilen. Jag ilade iväg till min hyrda truck, men det va lungt! Jag hade tagit ledigt på förmiddan för att hinna flytta klart när jag ändå hade bilen. Så strax före 10 va jag ute i hoodsen och lastade på det sista samt städade ur lägenheten, när jag sen stängde igen ytterdörren för att åka kände jag en fantastisk känsla! Jag kommer aldrig mer behöva gå in i den där vidriga lägenheten. Alla kvällar när jag inte kunnat sova för att krypit spindlar i hela sovrummet är över, alla kvällar jag inte kunnat se på tv för det har varit spindlar stora som hundar i vardgasrummet är ÄNTLIGEN ÖVER! och livet i en jävla förort med världens sämsta bussförbindelser är SLUT! HALLELULJAH! Jag brashade till Essingen och lastade av trucken. Böt om, styrde mot Helenelund och lämnade in bilen och tog sen bussen till jobbet. Jag hade ett möte klockan 14 och tajmade in de så snyggt att jag va på jobbet 13.50, hann slänga i mig en macka till frukost/lunch och sen var det bara att köra! Det är så skönt att slippa ha den där flytten och andra lägenehetn hängandes över mig. Känns som jag ätnligen kan fokusera på jobbet igen! Jag jobbade till ca 20.30 och åkte sen hem. Nu sitter jag här i min nya fina lya med flyttkartonger högt & lågt. Så det blir nästa projket att packa ur dem. Måste även lämna tillbaka kartongerna som jag lånat av en vaktis på jobbet.

Nu måste ja banne mig sova. Har sagt till Direktör Reuterswärd på jobbet att jag bjuder på lunch om jag kommer till jobbet senare än honom i morrn. Jag kommer förlora stort, men jag tänker inte ge upp utan att försöka!

På onsdag ska Sofie och jag på en inspelning av Cirkus Möller, ska bli riktigt kul! Sen kör vi nedräkning till galan i helgen och efter det är det nedräkning till helgen efter, då tänkte jag ta & fylla år, fara hemover och gå på Halloweenfest hos Erhage i Karlskoga! :)

Fyfan va jag har skrivit nu. Ingen kommer orka läsa detta oändliga dravvel. Men det kommer hålla Elin sysselsatt en stund :)

 

Jag saknar alla er där hemma massor, och jag saknar alltid min lilla fina kloka underbara fantastiska duktiga och världens bästa Albin. Tänk att jag fick bli hans moster, och tänk att ett av hans första ord va Emma. Det är fan bra gjort, det fick morfar höra när han skröt över att Albin har lärt sig att säga morfar nu. Emma kläckte han ju ur sig för flera månader sen! Men nu ska jag hem och då ska vi finslipa på uttalet där, så han inte lägger av sig när moster inte är där och gosar med honom var och varannan dag som förut.

Shit nu vart det blödigt.

Godnatt! / Emma

Published in: on oktober 19, 2009 at 22:23  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://emmahansson.wordpress.com/2009/10/19/antligen-ar-tiden-i-hoodsen-over/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Synd att jag bara fick se dig genom fönstret. Hade varit trevligt att få ge dig en kram

  2. uppdatera din lilla korv!!!


Lämna en kommentar